vrijdag 7 april 2017

Afscheid nemen

Afscheid nemen is met dankbare handen aannemen al wat herinnering waard is.

Rabindranath Tagore

Stoppen met werken op je 57e is voor ons een flink avontuur. We vullen er, in ieder geval in gedachten, onze dagen mee en laten onze agenda's overlopen met dingen en dingetjes die tussendoor nog gedaan moeten worden. Huis verhuren, studio inrichten, eerste grote reis voorbereiden. Spullen controleren, kopen wat ontbreekt, nog gezellig samen eten met familie, vrienden en vriendinnen.


Afscheid nemen.


Marleen

Van mijn wandelgroepen heb ik warm en liefdevol afscheid genomen. We zijn eerst met z'n allen gaan klootschieten, een activiteit waarbij we enorm veel lol hebben gehad. Els deed daar nog een schepje bovenop, omdat ze zo'n bijzonder gesprek aan het voeren was met Evelien!?!? 😂


Daarna was er een heerlijke lunch bij de kinderboerderij in Roden link: klik!). Het personeel heeft heel erg hun best gedaan, het was geweldig verzorgd! De mosterdsoep was de lekkerste die ik ooit gegeten heb!!!!!! In juli kom ik nog even het recept vragen!




Ik heb prachtige cadeaus gekregen: een mooie bos bloemen, een zilveren ketting met daaraan een hangertje met de beeltenis van Sint Christoffel, de beschermheilige van de reizigers, een multomap met daarin een persoonlijke boodschap van iedereen op een A-4tje, en voor Hans en voor mij een massage in Nieuw-Zeeland!!! Ik wist niet wat ik zag! Super!

Toen ik thuiskwam en de persoonlijke boodschappen in de map doorlas, was ik zeer ontroerd!
Ik heb veel verschillende banen gehad: peuterleidster, jazz-gymnastiekleidster, groepsleidster op een kinderdagverblijf, groepsleerkracht, glaskunstenares en op het laatst wandelinstructeur. Van mijn laatste beroep heb ik het allermeeste genoten. Het is prachtig om te zien wat er met de mensen gebeurt als ze bewegen en in de natuur lopen!
Daarom ga ik jullie allemaal nogmaals bedanken voor de prachtige tijd die ik met jullie gehad heb:
Anneke M, Anneke S, Annet, Annette, Baukje, Cathrien, Diana, Dicky, Ditte, Edith, Els, Engelina, Erika, Eveline, Fennie, Fred, Gerrie, Hennie, Ineke, Jan, Jennie, Johan, Johanna, Joke, Jopie, Karel, Karin, Lysbet, Maaike, Mannie, Margreet, Margriet, Marijke, Marjo, Matti, Regien, Ria, Riena, Rita, Ruud, Sigrid, Thom, Tity, Trudy, Willy, Wim, 
Akkelien en alle medewerkers van de Kinderboerderij in Roden, deelnemers Roden Fit en Gezond, Dorien, deelnemers Beweeg Reden Norg, Afien, Jeroen en iedereen die ik vergeten ben!

Tot slot heb ik het enorm gewaardeerd zoals jullie hebben meegeleefd met mijn voorbereidingen voor dit prachtige avontuur!


Hans
Ik heb afgelopen donderdag afscheid genomen van mijn collega's. Vanwege mijn ziekte en langdurige re-integratie, had ik van een groot deel van mijn inhoudelijke werk al eerder afscheid moeten nemen. Vooral het omgaan met drukte en het met meerdere mensen tegelijk overleggen, bleken namelijk al snel een brug te ver. Zie het maar als zo'n circusartiest die allemaal borden, draaiend op een stokkie, in de lucht moest houden: bij mij kletteren de meeste borden er af.
De afscheidsreceptie was fijn. Mooie persoonlijke woorden van betrokken collega's, die dingen zeiden die er toe deden. Je zou er bijna nóg een keer afscheid voor nemen.

Nu is het een soort wennen aan het idee niet meer naar het werk te gaan, kostbare vriend Hans op te zoeken, met geweldige gozer Kees te sporten, over gezinszaken te praten en de nothingbox (link: klik!) in te duiken, zinloze pogingen te ondernemen mijn jongens van 8A-2.02 bij te scholen in Hollandsche klassiekers, naar Ruud te stappen voor zijn geweldige relativerende vermogen, met Bart dé App (was er ooit een andere?) te componeren.
Om maar es even wat te noemen.

Afscheidsreceptie van Hans. Foto (c) Roelard Smit, aka Grote Man

Daarom bedankt, Adrik, Alwin, Anka, Anna, Ans, Arend, Arent, Arie, Arjan, Astrid, Bart, Berend, Berry, Bert, Chantal, Chris, Claudia, Coen, Cyriel, Dave, Dennis, Didi, Dirk, Dorina, Edwin, Eric, Erric, Esther, Eveline, Franciska, Frans, Frits, Frouk, Garry, Gea, Geert, Gerrit, Gert, Hanneke, Hans, Harm, Harry, Henk, Hennie, Herman, Hiddo, Hielko, Ingrid, Jack, Jan, Jeroen, Jetty, Jogchum, Johan, Johannes, Kees, Klaasje, Liesbeth, Linda, Linda, Marcel, Marion, Mark, Mark-Olaf, Marten, Martijn, Martin, Maurice, Meindert, Melissa, Mike, Natasha, Nghi, Paul, Peter, Piet, Pieter, Pop, Richard, Riekje, Rieks, Rinze, Robert, Roelard, Roelf, Ron, Ruben, Ruud, Sabrina, Sander, Sietse, Sonja, Theo, Thijs, Titus, Tom, Wietske, Wout, Yvonne, alle (meet)ploegen, de dagdienst en het brandweerpersoneel van de Sontweg, en uiteraard iedereen die ik vergeten ben (narcosedingetje).

Volgende keer gaat over onze eerste reis: de Azoren en Zuid-Portugal! En geen mooiere afsluiting dan een raadseltje: wat is het ding op onderstaande foto?

Nog één dingetje: de meeste abonnees krijgen en lezen het blog via de mail. Super efficiënt. Alleen: als jullie dan een opmerking of vraag hebben, zou je dat dan via het blog willen doen? Dat is goed voor onze statistieken! 😁👏

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hans en Marleen, veel succes met de voorbereidingen en ga genieten! @klamert: Mooie tijd gehad op kantoor, Topgozer! Grt Ruben

Hans zei

Hé Ruben, dankjewel kerel. Gelukkig zaten bij jou de carnavalskrakers er al ingebakken! :)

Karel zei

Het is een zaag

Unknown zei

Het recept voor de mosterdsoepkrijg je hoor Marleen!
Veel succes met het voorbereiden van jullie eerste reis!
Groetjes, Akkelien .

Hans zei

Top! Karel, ervaring met zo'n zaagkoord?

Marleen zei

Dank je wel Akkelien! Super leuk dat je ons volgt!
Doe je de medewerkers de groeten van mij?
Groetjes Marleen

Marleen zei

Dank je wel Ruben! We gaan zeker genieten!
Groetjes Marleen

Klaas zei

Het is een zaag hahaha

Succes en vooral veel plezier op jullie eerste trip.`Zuid Portugal: langs de oceaan banjeren? Kitesurfen?

Wij letten zo lang wel even op Groningen in casu Peize.
groeten
Klaas B.

Hans zei

Hoi Klaas. Zaag is uiteraard goed. In Portugal lopen we deels de Rota Vientiane (N->Z) en daarna een flink deel van de Via Algavaria. Later meer! Groetjes H&M

Een reactie posten